Bor du i en kommunal utleiebolig og har oppdaget feil eller mangler ved den, må du melde fra til Etat for boligforvaltning. Undersøk først om problemet er en del av vedlikeholdsplikten du har som leietaker.

Som leietaker i kommunal bolig har du noen plikter som gjelder vedlikehold. Det er lurt at du ser over dine egne vedlikeholdsplikter før du varsler oss om mangler.

Som leietaker er det din oppgave å vedlikeholde og utbedre feil på:

• Dørlåser
  • Vannklosetter
  • Kraner
  • Varmtvannsbeholdere
  • Elektriske kontakter/brytere
  • Rengjøre filter til kjøkkenviften
  • Røykvarslere
  • Teste og skifte batterier på røykvarslere
  • Brannslukkingsapparat
  • Holde ventiler åpne og holde ventilasjonsanlegget påslått

Leietaker eller foresatte som skal varsle om feil på bolig bruker det elektroniske skjemaet nederst på denne siden.

Husk å fylle ut alle feltene i skjemaet, slik at vi kan spore meldingen til riktig leilighet.

Generelle henvendelser til Etat for boligforvaltning om tekniske spørsmål, skal sendes gjennom det elektriske meldingsskjemaet.

Meld fra om feil og mangler på kommunal bolig