Vinner av likestillings- og mangfoldsprisen 2022
FJORÅRETS VINNER: Guri Anne Egge mottok Bergen kommunes likestillings- og mangfoldspris i 2022.
Bilde: Katarina Lunde

Har du en god kandidat til Likestillings- og mangfoldsprisen?

Har du forslag til en kandidat til kommunens pris for likestilling og mangfold? Send forslag innen 31. oktober.

Prisen blir gitt til enkeltpersoner, bedrifter, institusjoner eller organisasjoner i Bergen, som har tatt initiativ til eller gjennomført tiltak som fremmer like muligheter for individer eller grupper uavhengig av kjønn, seksualitet, etnisitet og religion.

Prisen består av 50 000 kroner og overrekkes i form av et kunstverk eller en ren pengesum.

Juryen består av: Vasan Singaravel (H), Amina Amin (A), Charlotte Myrbråten (eksternt medlem) og Oddny Irene Miljeteig (eksternt medlem). Byrådsavdeling for kultur, frivillighet og inkludering er sekretariat for ordningen.

Send forslag innen 31. oktober

Frist for å foreslå kandidater er 31. oktober 2023. Forslag med begrunnelse sendes til heidi.aasen@bergen.kommune.no

Disse har mottatt prisen tidligere

• 2022 Guri Anne Egge