En dansegruppe framfører en dans for mange publikummere, i et stort og lyst lokale med glasstak og rulletrapp.
Fra åpningen av kulturdagene i 2023 på Oasen senter

Meld inn ditt arrangement til Kulturdagene i Fyllingsdalen og Laksevåg

19.-27. oktober arrangeres årets utgave av Kulturdagene i Fyllingsdalen og Laksevåg. Har du lyst å arrangere noe? Frist for å melde inn arrangementer er 15. august.

Kulturdagene i Fyllingsdalen og Laksevåg er et samarbeid mellom det lokale kultur- og organisasjonslivet og Fyllingsdalen og Laksevåg kulturkontor. Under kulturdagene synliggjøres mangfoldet av lokal kulturaktivitet og alt som rører seg i Bergen Vest. Se gjennom fjorårets program her.

Meld inn ditt arrangement

Kulturkontoret ønsker et variert program med alt fra konserter til kurs, foredrag, teater, utstillinger, dans og mye mer. Du kan arrangere noe helt selv, eller kanskje samarbeide med andre? Bli med på å skape en uke full av gode og kortreiste opplevelser! Skjema for innmelding av arrangementer finner du her.  Frist for innmelding er 15. august.

Et korps på scenen.
Laksevåg Musikkforening under kulturdagene i 2023
Bilde: Line Eidheim

Hva bidrar kulturkontoret med?

• vi koordinerer kulturdagene
  • vi bistår med erfaringer, tips og råd til gjennomføring av arrangement
  • vi produserer og trykker opp programbrosjyre og markedsfører uken
  • vi bistår gjerne med søknad om tilskudd

Kulturkontoret disponerer lokaler som kan lånes gratis til arrangement under kulturdagene. Lokalene finner du, og booker, via Aktiv kommune her. Dere står ellers fritt til å bruke de lokalene dere ønsker.

Vi ser frem nok en innholdsrik uke i oktober, med fest i Bergen Vest!

Noen barn står i en døråpning i en gammel bygning, sammen med en mann.
Glimt fra kulturhistorisk dag med Laksevåg kulturhistoriske forening, under kulturdagene i 2023.

Lurer du  på noe?

Ta kontakt med oss på Fyllingsdalen og Laksevåg kulturkontor på telefon 55 56 96 00 eller e-post line.eidheim@bergen.kommune.no.