Midlertidige botilbud for beboere uten husleieavtale, også kalt hospits, må melde fra til Miljørettet helsevern. Dette gjelder både kommunale og private botilbud.
Midlertidige botilbud for beboere uten husleieavtale, også kalt hospits, må melde fra til Miljørettet helsevern. Dette gjelder både kommunale og private botilbud.
Meldeplikten gjelder når det tas i bruk nye boliger, og ved endringer. Endringer du må melde fra om er for eksempel endringer i antall soverom, kjøkken, toaletter og dusjer, eller økning i antall beboere. Ta kontakt dersom du er usikker på om endringen er meldepliktig.
Du skal melde fra før nye boliger tas i bruk, eller når du planlegger en endring.
Meld fra til Miljørettet helsevern enten på post (Etat for helsetjenester, Solheimsgaten 9, 5058 Bergen) eller på e-post (mhv@bergen.kommune.no). Når vi mottar en melding tar vi kontakt innen tre uker for å avtale tidspunkt for tilsyn.
Meldingen må inneholde svar på følgende:
Følgende må legges ved: