Velkommen til Gullstølsbotn barnehage – et godt sted å være, leke og lære

Velkommen til Gullstølsbotn Barnehagen på Øvre Kråkenes i Fyllingsdalen bydel. Vi tilbyr plass til 100 barn i alderen 0-6 år. Barnehagen eies og drives av Bergen kommune

Hvem er vi?

• Kommunal avdelingsbarnehage
  • 6 avdelinger: tre småbarnsavdelinger fra 1-3 år og tre store barns avdelinger fra 3-6 år
  • Omsorgsfulle, engasjerte, lekende og tilstedeværende voksne
  • Høy faglig kvalitet - både erfarne og nyutdannede
  • Stabilt personale
  • Lærerutdanningsbarnehage - tar imot studenter fra Høgskolen
  • Åpningstider 0730-1630. Vi har stengt 5 planleggingsdager i året samt julaften, nyttårsaften og fra 1200 onsdag før skjærtorsdag. Vi holder sommerstengt 3 uker i juli.
  • Ønsker du å vite mer om Gullstølsbotn barnehage er du velkommen på besøk. Ring gjerne på forhånd slik at vi kan avtale tidspunkt.
  • Du kan søke barnehageplass hos oss hele året når barnet ditt har fått fødselsnummer.
    Bruk det elektroniske søkeskjemaet. Du finner barnehagens opptakskriterier i vedtektene våre.

Gullstølsbotn barnehage

De kommunale barnehagene i Bergen har felles verdigrunnlag som gir retning for det pedagogiske arbeidet og samhandlingen med barn og foreldre. Verdiene våre er:

Varme: Vi gir barnet omsorg og trygghet. I møtet med barn skal vår hjertevarme gi næring og vekstmulighet.
Ser barnet: Vi ser det enkelte barns egenverdi. Barnet gis gode betingelser for læring og utvikling basert på vår anerkjennende væremåte.
Inkluderende: Vi skaper gode relasjoner, der alle barn blir sett og bekreftet. Det enkelte barn skal oppleve gleden av å tilhøre små og store fellesskap.

Satsingsområde:

Livsmestring for det 21. århundre - medvirkende barn i lek og læring kjennetegnes ved at barnet:

• opplever vennskap og fellesskap
  • erfarer trygghet og tilknytning til personalet
  • opplever spenning og glede i variert lek
  • er aktivt og medskapende i lek og læring
  • bruker sin kreativitet og søker utfordringer i lek og læring
  • blir møtt på sine uttrykk, sin undring og utforskertrang
  • opplever en barndom preget av mangfold, likeverd og respekt
  • utvikler sin språkkompetanse og sin matematiske kompetanse

Nærmiljø og fasiliteter

• Skogen som nærmeste nabo. Gode turmuligheter!
  • Bålhus, fotballbane, varierte lekerom, IKT-rom
  • Tilgang til gymsalen i Bønes skole
  • Samarbeid med Gullstølstunet
Lekemiljø

Velkommen til Gullstølsbotn barnehage!