Søre skogvei barnehage

Velkommen til Søre skogvei barnehage

Søre skogvei barnehage ligger i Årstad bydel. Vi er en avdelingsbarnehage med to avdelinger med barn i alderen 0-3 år og to avdelinger med barn fra 3-6 år. Barnehagen eies og drives av Bergen kommune

I Søre skogvei barnehage har vi et stort mangfold av ulike kulturer og språk, dette gjelder for både barna og personalet.

Sosial kompetanse og sosiale ferdigheter i lek og samhandling med andre samt språk er i fokus. Vi ønsker å gi barna muligheter for ulike utfordringer og opplevelse av mestring.
Vi har en utelekeplass med mange muligheter og utfordringer for barn i alle aldersgrupper. Vi har kort vei til det flotte turterrenget på Løvstien og på Løvstakken samt lekeplasser i nærområdet som vi benytter oss av.
Vi legger til rette for at avdelingene skal samarbeide på tvers. Vi ser at lek og samspill på tvers av avdelinger ut fra relasjoner, barnas alder og interesser er berikende og utviklende for både barn og voksne.
På alle avdelinger legger vi til rette for inndeling i mindre grupper i løpet av dagen og uken med utgangspunkt i barnas behov og muligheten for bedre oppfølging av barnet i gruppen.

Barnehagen er åpen fra kl 0730 til 1630. Vi er stengt 5 planleggingsdager i året. Vi holder sommerstengt tre uker i juli.

De kommunale barnehagene i Bergen har felles verdigrunnlag som gir retning for det pedagogiske arbeidet og samhandling med barn og foreldre. Våre verdier er.

• Varme: Vi gir barnet omsorg og trygghet. I møte med barn skal vår hjertevarme gi næring og vekstmuligheter.
  • Ser barnet: Vi ser det enkelte barns egenverdi. Barnet gis gode betingelser for læring og utvikling basert på vår anerkjennende væremåte.
  • Inkluderende: Vi skaper gode relasjoner, der alle barn blir sett og bekreftet. Det enkelte barn skal oppleve gleden av å tilhøre små og store felleskap.

Du kan søke barnehageplass hos oss hele året. Bruk det elektroniske søkeskjemaet: Bergen kommune - Barnehageplass - søke eller endre søknad. Ved å følge denne lenken kan du lese om barnehagens vedtekter: Bergen kommune - Vedtekter for barnehager i Bergen

Ønsker du å vite mer om Søre Skogvei barnehage er du velkommen på besøk. Ring gjerne på forhånd slik at vi kan avtale tidspunkt.