Pressemelding

Nr. 05/24
Bergen, 13. mars 2024

Onsdag 20. mars klokken 15.00–18.00 markerer vi at hele Løvstien, som strekker seg fra Melkeplassen til Øvre Kråkenes, er ferdigstilt.

Løvstien følger foten av Løvstakken og slynger seg gjennom flott natur med flere stoppesteder tilrettelagt for barn.  Den spektakulære gangbroen er 383 meter lang, med nydelig utsikt til Ulriken. Les mer om prosjektet.

Program

• 15.00–16.00: Offisiell åpning med taler, snorklipping, musikalsk innslag og lett servering for inviterte gjester. Sted: Gangbroen.
  • 16.00–18.00: Aktivitetsløype for barn med naturquiz og oppgaver i samarbeid med Barnas Turlag og Solheimsviken speidergruppe. Enkel matservering.

Slik kommer du deg til gangbroen, der åpningen finner sted

Gangbroen på Løvstien strekker seg fra området Fredlundsvingen til Kristian Bings vei.

Nærmeste tilkomst til gangbroen er fra Kristian Bings vei 9 og består av trapper og gangsti. Vi anbefaler å ta buss nummer 10 til Kristian Bings vei. Herfra er det cirka 10 minutter å gå til broen.

Har du behov for trappefri adkomst, er nærmeste tilkomst Løvstakkveien 51. Her er det også tre HC-parkeringsplasser. Med buss kan du ta nummer 10 til Løvstakkveien. Herfra tar det cirka 25 minutter å gå til broen.

Velkommen til åpning!

Andrea Friestad Nyland, kommunikasjonsrådgiver i Bymiljøetaten, telefon 951 58 806