Pressemelding

Nr. 24/22
Bergen, 03. juni 2022

Janicke Larsen (50) blir brannsjef i Bergen. Hun kommer fra stillingen som avdelingsleder i forebyggende avdeling i Bergen brannvesen.

– Janicke Larsen har bred ledererfaring fra komplekse organisasjoner, og hun har innsikt og erfaring fra brannvesenets virksomhetsområder. Jeg ser frem til at Janicke Larsen overtar stafettpinnen etter Leif Linde, og gleder meg til samarbeidet videre, sier kommunaldirektør ved Byrådsleders avdeling i Bergen kommune, Trine Samuelsberg.

Larsen kommer fra stillingen som avdelingsleder i forebyggende avdeling i Bergen brannvesen. Hun er også sensor ved Norges Brannskole og førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen, Senter ved krisepsykologi.

– Først og fremst er jeg stolt over den tilliten som er vist meg, og svært ydmyk overfor den store oppgaven og det store ansvaret som ligger foran meg.  Jeg er glad i Bergen brannvesen og gleder meg til å videreutvikle organisasjonen sammen med alle våre fantastiske medarbeidere og alle gode samarbeidspartnere, sier påtroppende brannsjef Janicke Larsen.

Hun starter i jobben 8. august.

Kommunaldirektør Trine Samuelsberg: 94 50 39 04

Påtroppende brannsjef Janicke Larsen: 47292567