Pressemelding

Nr. 28/22
Bergen, 22. juni 2022

Vidar A. Fyllingsnes (47) er ansatt som rådhusforvalter. Han kommer fra stillingen som festningsforvalter på Bergenhus festning.

Fyllingsnes har bred og variert erfaring, og har tidligere jobbet for Festspillene i Bergen. Han har studert administrasjon og ledelse og juridiske fag ved Universitetet i Bergen.

Som rådhusforvalter vil Fyllingsnes ha det ledende og koordinerende ansvaret for den daglige driften av Bergens nyoppussede rådhus. Dette inkluderer blant annet alle etasjene med arbeidsplasser, driften av møtesenteret, representasjon, forvaltning av utsmykning og øvrig bruk av bygget.

– Det er kjekt at vi etter mange år endelig kan flytte inn i et nyoppusset rådhus. Bergen rådhus er viktig for alle som skal ha sin daglige arbeidsplass der. Når vi nå skal ta huset i bruk igjen er det en klar ambisjon å gjøre bygget til en god arbeidsplass og samtidig også til et knutepunkt for demokratiutvikling og samhandling med næringsliv, akademia og byen ellers, sier kommunaldirektør Trine Samuelsberg ved Byrådsleders avdeling.

– Jeg er derfor veldig glad for at vi nå har fått en kompetent og framtidsrettet rådhusforvalter som både vil ivareta den daglige driften, utvikle byggets posisjon i byen vår, samt være pådriver for å styrke innbyggernes kjennskap til funksjonene og oppgavene som utføres i rådhuset, sier hun.

Fyllingsnes starter i stillingen 19. september.

– Jeg er ydmyk og takknemlig for den tilliten jeg er vist fra Bergen kommune og jeg gleder meg til å ta fatt på oppgavene i Rådhuset. Jeg ser frem til å samarbeide med alle mine nye kolleger i en så stor og kompetent organisasjon, sier Vidar Fyllingsnes.

Last ned bilder:

Kommunaldirektør Trine Samuelsberg: 94 50 39 04